ACCOMMODATION

wELFARE

Adult Accommodation

Eleverna kan välja ett av följande boendealternativ i Brighton:

Värdfamilj

Ett av de bästa sätten att verkligen få ut det mesta av ett kulturellt utbyte och språket är att välja att bo med en värdfamilj

.

BED & BREAKFAST / HOTELL

Vissa elever som är hos oss en kortare tid väljer att bo på ett bed & breakfast eller ett hotell. Vår boende- och välfärdsansvarig hjälper gladeligen till att göra bokning åt dig.

Närmaste rekommenderade hotell är Adastral Hotel och Best Western Princes Marine Hotel. Båda hotellen har snabb bussförbindelse till både Brighton och skolan för dem som inte vill gå. Hotellen har bekväma rum och bra faciliteter. De har båda en bar och ligger nära strandpromenaden.

HYR PRIVAT/ AIR BNB

Ibland väljer våra elever att hyra sitt eget boende. Vi tenderar att inte rekommendera detta alternativ i första hand då du går miste om tillfällena att tala engelska med en värdfamilj. Men om en elev så önskar ger vi gladeligen råd om var man kan leta efter egen lägenhe. Eleverna bör vara beredda att ha namn och uppgifter om minst två personer som har känt dem under ett par år som kan gå i god inför potentiella hyresvärdar. Minst en av dessa borde vara en tidigare arbetsgivare eller hyresvärd.

MIDDAGSALTERNATIV VÄRDFAMILJ

Studenter kan välja ett av följande alternativ när de bor hos sin värdfamilj:

B&B (BED & BREAKFAST)

Den enda mat som tillhandahålls av värdfamiljen är frukost med detta alternativ. I det här fallet kan du äta din egen medhavda lunch på skolan eller köpa lunch från skolans matsal. Eleverna kan göra sin egen lätta middag på självhushållsbasis hos sin värdfamilj.

HALVPENSION LUNCH

Du har frukost med sin värdfamilj och en varm lunch på skolan inkluderad. Eleverna kan göra sin egen lätta middag på självhushållsbasis hos sin värdfamilj. På helgerna kan eleverna förvänta sig en frukost och middag hos sina värdfamiljer.

HALVPENSION MIDDAG

Du har frukost och middag med din värdfamilj. Eleverna tar med sin egen lunch eller kan köpa lunch från skolans matsal. På helgerna ingår frukost och middag hos era värdfamiljer.

HELPENSION

Du har frukost och middag med din värdfamilj och en varm lunch på skolan. På helgerna ingår frukost och middag hos din värdfamilj.